Idé

Formålet med Det nye perfekte dig er, at få folk til at få blik for, at det som kan virke som “det perfekte liv” på internettet ikke er sandt. Det skal løsningen gøre via en komisk plakat. Ved hjælp af overdrivelse af det perfekte håber vi, at vi kan hjælpe folk til at indse, at det perfekte liv på nettet ikke findes. Vi håber også, at flere formår at forholde sig kritisk til det de ser på de sociale medier. Det håber vi, da det man ser og læser på internettet ikke altid er et udtryk for virkeligheden.

Målgruppe

Målgruppen for Det nye perfekte dig er unge i aldersgruppen 13-21 år.

Sådan vil vi udbrede løsningen

Vi vil udbrede løsningen ved hjælp af plakater, som fx kan hænge på skoler. Samtidig vil vi køre kampagner på sociale medier som Facebook og Instagram. Vi håber, at løsningen kan udbredes ved, at målgruppen deler den på sociale medier. Samtidig håber vi, at emnet tages op til debat i skoleundervisning flere steder. Det er vigtigt, at vi udbreder løsningen så de rigtige budskaber kommer ud og at plakaten ikke misforstås ved, at den tydes som om, at vi ønsker at promovere det perfekte liv på internettet.