Idé

#RedSetGo er en kampagne for rødhårede, som skal modvirke ”Kick a ginger day”, som falder den 20. januar 2018.

Vi har udviklet løsningen #RedSetGo, som indebærer et filter på Snapchat og Facebook, som sætter en rød paryk på ens ansigt med hashtagget #RedSetGo som caption. Derudover skal en humoristisk og provokerende kampagnefilm også udkomme, som derigennem forklarer løsningen. Filmen følger H.V.E.P.S-virkemidlerne og er inspireret af forskellige kampagner, som har vist sig virksomme i forhold til målgruppen.

Målgruppe

Målgruppen for kampagnen er unge mellem 13-18 år, som er kendetegnet ved at være flygtige i deres opmærksomhed samt tiltrukket af nye visuelle formater og påvirkelige af mikro-blogging. Derudover er 99% af målgruppen på Facebook og 92% på Snapchat.

Sådan vil vi udbrede løsningen

Kampagnen skal udbredes via SoMe influencers fra målgruppens aldersgruppe, som både deler videoen, bruger filtret og fortæller om vigtigheden ved at sætte fokus på dagen med deres egen unikke fortælling.